KATEGORİLERİM

27 Eylül 2013 Cuma

Rölyef tablo yapımı..

Perspektif resme merak salınca hemen internette araştırma  yapmaya başladım ama malesef çok açıklayıcı bilgiler bulamadım. Bu yüzden  çalışmalarımı fotoğraflamaya ve paylaşmaya karar verdim.
MALZEMELERIMIZ:  12 adet resim,şeffaf silikon,silikon tabancası,çöp şiş,ıslak mendil (ozellikle yanınızda bulundurun silikon başka türlü zor temizleniyor yanlış yapınca veya ellerinize degerse anında silmek en iyisi bence)


İlk resmi yapıştırdıktan sonra ,her resmi tek tek kesip ,kenarlarını kalemle boyayıp, top ütüyle ütüledikten sonra yapıştırmaya hazır hale getiriyorum ,daha sonra resmin uzerine silikon sıkıyorum
Cop sis diziyorum.

Resimde nereye silikon sıktıysam onlarin uzerine cop sis koyuyorum daha sonra tekrar cop sislerin uzerine silikon sıkıyorum.

 Sonrada siradaki resmi uzerine koyup hafifce bastiriyorum yapismasi icin bu islem 7-8 kat tekrarlaniyor.



Daha sonra da tek tek kesip yapıştırma işlemini yapıyorum ,buna giydirme deniliyor.Boyut vermek için resmimde ki atı, insan figürlerini, pencere kenarlarını, taşları tek tek kesip üzerlerine yapıştırıcam. Resmim henüz tamamlanmadı,

Sevgiyle mutlu kalın :) 


11 yorum:

  1. benim resim hocamın ablası rölyef öğretmeniymiş bir kaç gün önce öğrendim öğrencilerinde yaptıklarına baktım hayran olmamak elde değil ama senin yaptıklarını tek tek inceledim mantığını bakarken anlıyorum ama büyük emek işi bu iş resim gibi değil elbette ki zaten sen maşallah kırk bir kere nazarım değmesede muhteşemsin yaptıkların ilgimi çekiyor ve net söyleyim çok çok iyisin...ellerin dert görmesin bloğuna kocaman bi nazar boncuğun olsun :) sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Rölyef çalışmalar gerçekten çok emekli ama çok güzeller, resimlerde ayrıntılı çıkmıyor, verdiğimiz boyut çok belli olmuyor, Resimle ilgilendiğin için mantığını çözmüşsündür, en arkadan ,öne doğru geliyoruz hep, gökyüzü ve arkada kalan evleri 1-2 kat kabartırken, öndekileri daha çok kabartıyoruz, giydirme kısmı apayrı ,uğraştırıcı ama çok keyifli :)
    Teşekkürler güzel sözlerin için, bloğuma müzik koyduk, bir günde nazar boncuyu ekleriz :)
    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  3. Hobicim çok güzel olmuş, eline sağlık canım...perspektif konusunda kitaplar bulabilirsin, blogunun müziği de güzel olmuş:)kocaman sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Müjde abla, uzun zamandır istiyordum blog müziği, sonunda yaptım :))

      Sil
  4. Çöpşiş ve silikonlarla çok ilgin bir çalışma ,Ellerine sağlık canım, Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  5. Merhaba elinize sağlık.. Top ütü hakkında nette bilgi bulamadım. Acaba nasıl temin edebilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi ildesiniz bilmiyorum ama büyük hobi mağazalarında rahatlıkla bulunan bir ürün aslında, özellikle kumaş ve ipek çicek yapımında kullanılıyor,

      Sil
  6. merhaba, öncelikle ellerinize ve emeğinize sağlık. ben çalışan biriyim bu çalışmayı çok beğendim ve heves ettim. öğlen paydoslarımda sırf bu iş için kursa başladım fakat küçük bir yerde oturduğum için siparişle malzeme temin edebiliyoruz.ne yazık ki siparişim gelemedi. bütün şevkim kaçtı. resimleri temin edebileceğim bir site biliyorsanız bana atabilirmisiniz. teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler Ben resimlerimi keskin color resmi web sitesinden begenip getirttim, Kibrit kutusu rolyef atolyeside istediginiz resim konusunda yardimci olur ama baski ve renk kalitesi olarak kesinlikle keskin color u tavsiye ederim.

      Sil
  7. Arkadaşlar. rölyef yaparken keçeli kalem bulunsun mutlaka. resim kenarlıklarını beyaz olanları kahverengi ya da siyah renkte boyayın.. beyaz olduğu taktirde göze batabilir.

    YanıtlaSil
  8. Arkadaşlar. rölyef yaparken keçeli kalem bulunsun mutlaka. resim kenarlıklarını beyaz olanları kahverengi ya da siyah renkte boyayın.. beyaz olduğu taktirde göze batabilir.

    YanıtlaSil

Bunlarda ilginizi çekebilir..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...