KATEGORİLERİM

29 Ağustos 2013 Perşembe

Kahve molası verelim mi?

Bu yaz genelde zamanım kurslarda geçti, Dün kurs çıkışı arkadaşımla buluşup, biraz alışveriş yapıp eve geldik, birlikte bişeyler yedik önce..Sonra bir yandan sohbet edip bir yandan da kendi ellerimle yaptığım cafe macchiatolarımızı içtik..
Ben kahvenin hemen her çeşidine bayılırım, özel ve çok sevdiğim misafirlerime de muhakkak farklı kahveler yapar ikram ederim..
Şimdiye kadar da hep olumlu ve güzel tepkiler aldım..
Bunlardan bazıları,
Cafe macchiato, kısaca  yoğun kahve aromasını sevmeyenler için bol sütlü kahve türü..
Ben aslına uygun değilde kafama göre yaptığım için her tarif farklı ,ilk resimde karamel ve krem şanti ile tatlandırılmış , ikinci resimde de daha sade sevenler için balla tatlandırılmış olan  macchiatoları göreceksiniz,Hem üç katlı görüntüsü itibariyle hem de tat olarak gerçekten çok güzel oluyor..
 
 
Kısaca yapılışından da bahsedelim,
Sütümüzü ısıtmak için cezveye koyuyuoruz.(Sütün ölçüsü her bardağın 2/3üne gelecek kadar süt ölçülebilir)Sütün içine 1 tatlı kaşığı kadar şeker koyuyoruz.Altı kısık şekilde ısınırken biz başka bir cezvede kahvemizi hazırlıyoruz.(Normalde espresso ile yapılırsa süper oluyor ama espresso yoksa normal nescafe ile de yapılabilir).Nescafeyi de kendi sevdiğimiz şekilde hazırlıyoruz.Sütü kaynatmadan iyice ısınmış şekilde bardağımıza alıyoruz.Köpürtücü ile iyice köpürtüyoruz..Sonra hazıladığımız kahveyi yavaşca bardağın kenarından köpürmüş sütümüze ekliyoruz..Böylece sütün köpüğü kahvenin üstünde,kahve ortada ve köpürmeyen süt en altta
 kalacak şekilde üç katlı bir görüntü oluşuyor..Bize de kahvemizin keyfini çıkarmak kalıyor..
veeeeee,
Cafe Latte de beğendiklerimden bu da Espresso kahvenin ve sütün bir araya geldiği bir lezzettir. Latte fincanların üstünü süsleme sanatına ise “latte art” diyorlar, ve gerçekten sanata dönüştürmüşler kahve köpüğünü, ben evde bu kadar yapabildim :)

Sevgiyle mutlu kalın :)


10 yorum:

  1. Ne iştah açıcı görünüyorlar öyle! Krema yiyemem ama yine de canım çekti:)eline sağlık hobicim, afiyet bal olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Müjde Abla, size sade türk kahvesi ikram edelim :)

      Sil
  2. Ohhhhh arkadaşım keyif yapıyor, afiyet olsun canım :)

    YanıtlaSil
  3. Sen ne güzel şeyler yapıyorsun. Hiç bunu yapmamıştım ve düşünmemiştim. Çay ve kahveyi içemiyorum. Hemen kanım düşüyor ve baş ağrısı yapıyor. Ama senin usulünde yaparsam sorun olmaz. Hobiciğim afiyet olsun ellerine sağlık...
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Hanife Ablacım, daha önce arkadaşlarla kafede tatmıştık bunları, eve geldim, denemelere başladım:)
      Biraz araştırma, birazda kendim kattım karıştırdım ama güzel hafif bir içecek, kahve sevenler için tabiki ,

      Sil
  4. Kahveler yapılmış, geç mi kaldım yoksa, kremalı olanı alıp kaçtım ben :)
    ellerine sağlık arkadaşım,

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım kahvelerin harika görünüyor bayıldım kokusu buraya kadar geldi kuzenin sema

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz,kokuyu takip et gel bize doğru, uzak değiliz:)

      Sil
  6. bunu en kısa zamanda denemem lazım,kahveye bayılırımmmm

    YanıtlaSil

Bunlarda ilginizi çekebilir..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...