KATEGORİLERİM

20 Ağustos 2013 Salı

Bir fincan kahvede benim mutluluğum,

 
Kendimle başa başa kaldığım ve çok sevdiğim kahvemi içtiğim saatlerde yazgı denen o görünmez yazıyı düşünüyorum bir kaç gündür...
Bazen engel olamıyoruz hayatın akışına...Çevremdekilerden onların yaşamlarından çok etkileniyorum ..Belkide fazlasıyla duygusal ve hassasım bu konularda,

Yaşadıklarımızın hepsinin bir kaza kader meselesi olduğunu biliyorum ve bu ince meselenin içinden çıkmak benim boyumu aşıyor...
Kaza ve kader hakkında hep düşünüyorum ve konuyla ilgili birçok yazıda okuyorum ..Ama yinede bu konuda yorum yapacak en son kişi olarak görüyorum kendimi,
Yaşamımızda olmasını istediklerimiz ve istemediklerimiz var.İstemek yetmiyor bazen bunu hepimiz biliyoruz ..
Sahip olduklarımıza şükretmek, onlarla yetinmeyi ,küçük şeylerle mutlu olmayı bilmek gerekiyor  ve mutluluğun gelip sizi bulmasını da beklemeyin..mutluluk öyle gelipte yakanıza yapışmıyor onu arayın ve bulun bir çocuk gülümsemesinde, sokakta verdiğiniz yada aldığınız bir selamda,içtiğiniz bol köpüklü kahvede yada dost sohbetlerinde gizli olabilir mutluluğunuz..
 
Şimdilik benden bu kadar,
Sevgiyle mutlu kalın :)

5 yorum:

  1. oh mis:))afiyet olsun:)
    hobicim yaşadıklarımız kader mi? ben de çok düşünürüm böyle konuları..şu an mesela şöyle düşünüyorum dünyada tek canlı türü biz yani insan değiliz...her şey kaderse, diğer canlıların da yaşadıkları kader mi? Mesela bir köpekbalığı resmi vardı bugün bir gazetede, kendisinden daha küçük bir başka köpekbalığını lop diye yutmuş! Parçalamadan öyle bütün olarak! Yani şimdi bunlar kader mi? Niye yazık o köpekbalığının günahı da olamayacağına göre suçu ne? niye bu kadar acımasız bir sistem var? güçlü olan güçsüzü yiyor! yok ediyor! bu pek kadere benzemiyor olan sistem böyle...acımasızca...o zaman bu kadar acımasız bir sistemi acımasız duygusuz biri yaratmıştır...yani mekanik bir oluşum...duyguları olmayan...bu da dinlerin palavra olduğunu söylüyor bana duyguları acıması olan bir yaratıcı olsa hiçbir canlı diğerini yemezdi....ölümler bile hastalıktan, yaşlılıktan ölürdü mesela kimsenin evine yıldırım düşmezdi iyiler hep korunurdu bebeklere tecavüz edilmezdi Allah anında engellerdi...
    neyse başını ağrıtmayayım...şöyle bir dünyaya bakınca Allah olsa böyle mi olurdu diyorum..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Selamlar Müjde abla, Kaderin varlığına inanıyorum ,ve konuda birçok ayette var zaten,

    "Hiç şüphesiz, Biz her şeyi kader ile yarattık." (Kamer Suresi,49)bunlardan biri sadece,

    Bu dünyada ciddi bir sınava tabi tutulduğumuzu düşünüyorum, kimi varlıkla, kimi yoklukla, bazıları eşiyle ,bazıları da çocuklarıyla, varlıklı biri sahip oldukları için yeterince şükredebiliyor mu, kazancını hangi yollarda kullanıyor, yardım ediyor mu ihtiyaç sahiplerine yada yokluk içinde yaşayanlar daha çok çalışıp, bu duruma sabır gösterebiliyor mu yoksa Allah a isyan mı ediyor, herkesin bir şekilde sınava tabi tutulduğunu düşünüyorum, diğer canlılar içinde kaderin varlığından bahsediliyor, mesela Oscar ve Bücürük gibi şanslılarda olabiliyor, yada sokaklarda yaşamak zorunda kalan yüzlercesi de var, bu konuyla ilgilide hadisler var, mesela

    -"Canlı ve sağlıklı hayvanlara saldıran yırtıcı hayvanlar cezasız kalmaz"
    Allah'ın koyduğu kanunlara göre aç bir aslanın rızkı ölü hayvanlardır. Sağlıklı bir ceylanı yediklerinde sonsuz adalet sahibi olan Cenab-ı Hak cezasız bırakmayacaktır.
    Hadis-i şerifte, hayvanların yaptıkları zulümlerin hesabını ahirette vereceklerini ifade için şöyle buyrulur:

    “Kıyamet gününde tüm haklar sahiplerine verilecektir. Hatta boynuzsuz hayvanın bile boynuzludan hakkı alınacaktır.” -

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle kahve fincanın çok şık ,hiç şaşırmadım sanada bu yakışırdı zaten:)
    Hayatta seçim yapmamız gerekebiliyor bazen, yol ayrımları olabiliyor, birini tercih edip devam ediyoruz, bazen pişmanlıklar yaşayabiliyoruz tercihlerimzde ama inanıyoruz ki kaderimizi yaşıyoruz, Hayr sandıklarımız şer, şer sandıklarımızda hayr olabiliyor, bunu yaşayarak görmek gerekiyor canım,
    Seni en emin olana emanet ediyorum, Herşeyin en güzelini hakediyorsun, inş. öylede olacak arkadaşım,

    YanıtlaSil
  4. Küçük şeylerle mutluluğu yakalayan, gönlü zengin arkadaşım sen çikolatasız içmezdin kahveyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çikolata bu sefer kahvenin içinde Şerifecim,

      Sil

Bunlarda ilginizi çekebilir..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...