KATEGORİLERİM

23 Ağustos 2013 Cuma

Biz kış hazırlıklarına başladık ..

Sebze kurutmanın tam zamanı ... Patlıcan, dolmalık biber, yeşil fasulye gibi sebzelerin ve şeftali, kayısı,erik gibi meyvelerin kışın kurutulmuş halleriyle yemeyi daha çok seviyoruz.
 
Ve bizim evde de sonbahar hazırlıkları kurutmalıklarla başladı..
Bu hazırlıkları teyzemler ve kuzenlerimle yapıyoruz ,kalabalıkta hem daha çabuk bitiyor hemde daha eğlenceli bir hale geliyor,
Pazardan tek tek kuzenimin seçtiği yerli dolmalık biberler (yaklaşık 25 kg.), büyük-orta-küçük şeklinde üçe ayrıldı, sapları dikkatle çıkartılarak içleri temizlendi ve iplere dizilip güneşte kurumaya bırakıldı..
 
 
 
 
Veeee yemek zamanı, yöresel patlıcan tiritimiz yanında da erik kompostosu...
Arkasından da yine yöresel bir tatlı olan kaymakla hazırlanan höşmerim...
 


Ve terasda biberleri asarken çektiğim bir kareyle veda edelim .
 

 
Sevgiyle mutlu kalın:)

8 yorum:

  1. hobicim tüm komşularım yaptı, patlıcan, biber vs. ben üşeniyorum:(
    güle güle kurusunlar canım, yemekler muhteşem gözüküyor, afiyet olsun, Oscar'ı öptüm
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, Komşularınız kışın pişirdikleri zaman size de ikram edeceklerdir, Oscar da sizleri öpüyor :)

      Sil
  2. bizde astık kurutmalıkları :) Kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah sağlıkla, afiyetle yedirmeyi nasip etsin arkadaşım,

      Sil
  3. afiyetle tüketin biz az kaldı toplayıp kaldıracağız bu sıcakları kaçırmayalım dedik:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, Ağustos ve Eylül tam kurutmalık mevsimi,

      Sil
  4. ağız tadıyla yemek nasip olur inşallah canım...
    nerelerdesin bi ara skypta görüşelim... öpüyorum sizi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, skype kullanmıyorum Gülsüm, sadece bloğumdayım :)
      Bende seni merak ediyorum umarım iyisindir, ufaklıklarda büyümüşlerdir artık ,

      Sil

Bunlarda ilginizi çekebilir..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...